Puterea apei. Principiile consumului corect de apa

Consumul de apa este esential pentru a avea o viata sanatoasa, iar aplicarea principiilor de baza poate elimina un procent foarte mare din problemele de sanatate. 

 Ai observat vreodata o floare care se usuca din cauza lipsei de apa? Se inchide timid inspre interior, isi pierde culoare, isi pierde rezistenta si toata vitalitatea. Este cea mai simpla comparatie, deoarece corpul tau este la fel de dependent de apa precum florea mentionata. Corpul nostru este 60% apa. Este simplu sa iti imaginezi ce inseamna deshidratarea pentru acesta. Deshidratarea este o problema foarte serioasa. Ea indica faptul ca organismul nu are suficienta apa pentru a isi desfasura procesele vitale. Pana si o deshidratare usoara poate duce la letargie si poate compromite performantele noastre. Cum ne dam seama ca suntem deshidratati sau ca trebuie sa bem mai multa apa? Avem gura si buzele uscate, avem probleme digestive, dureri de cap, suntem obositi,, ne este sete, nu putem dormi, mergem destul rar la toaleta si chiar avem sensibilitate musculara.

 In momentul in care oaspetii nostri incep oricare dintre cele trei programe de detoxifiere – inclusiv meniul alcalin- noi le efectuam masuratoarea pe aparatul Tanita. Scopul? Dorim sa aflam atat procentul de grasime, cat si nivelul de hidratare. Foarte multi oaspeti au un nivel de hidratare scazut, deoarece nu consuma cantitatea zilnica de apa necesara organismului lor. De ce este atat de important insa consumul de apa?  In primul rand, molecula de apa are niste calitati cu totul extraordinare. Apa furnizeaza in metabolismele noastre ionii de hidroxid și hidrogen. Astfel, hidrogenul, protonii si electronii pe care ii elibereaza apa sunt foarte importanti in toate procesele metabolismului. In al doilea rand,  molecula are o putere de hidratare extrem de mare. In al treilea rand, deshidratarea are un impact negativ asupra somnului, alimenteaza starile proaste (oboseala, iritatare) si chiar declinul cognitiv (in special, lipsa de concentrare). Foarte multi dintre noi efectiv uitam sa bem apa de-a lungul zilei, iar momentul in care  simțim senzatia de sete, deja teoretic este prea tarziu, deoarece organismul nostru este deja deshidratat.

 Care sunt beneficiile consumului corespunzator de apa? 

Apa ajuta intregul sistem sa functioneze corect. Cele mai importante atributii ale apei, confirm unui studiu realizat de The Harvard Medical School Special Health, sunt: transportul nutrientilor si a oxigenului catre celule, eliminarea bacteriilor din vezica urinara, sprijinirea digestiei,  prevenirea constipatiei, normalizarea tensiunii arteriale, stabilizarea batailor inimii, amortizarea articulatiilor, protejarea organelor si tesuturilor, reglarea temperaturii corpului si mentinerea echilibrului electrolitic (sodic).

 In continuare dorim sa iti prezentam cateva principii de baza pentru a te hidrata corect. Conform medicinei ayurvedice, aplicarea principiilor corecte de hidratare poate elimina un procent foarte mare din probleme de sanatate cauzate de consumul redus de apa, dar si faptul ca ajuta la balansare celor trei tipuiri de dosha. Medicina ayurvedica priveste cele trei DOSHA ca fiind punctele de referinta si analiza pentru toate aspectele corpului.

Apa se consuma foarte incet. Apa se consuma intotdeauna incet si fara graba. Apa trebuie savurata, exact cum ai savura un ceai. Este de dorit sa ii oferi timp sa se absoarba, doar astfel te vei putea bucura de un corp sanatos si hidratat. Este extrem de important ca apa sa fie retinuta de fiecare celula din corpul nostru, nu doar sa fie consumata la exterior si apoi sa fie eliminata. Celulele au nevoie de hidratare si de apa. Sfatul nostru? Consuma apa mereu cu inghitituri mici, o poti plimba prin gura, pentru ca ii vei scadea tensiunea superficiala, iar astfel poate a fi retinuta in corp. Asa ne hidratam cu adevarat.  Degeaba consumam foarte multa apa, daca nu o consumam cum trebuie. Daca apa nu ajunge la celule, nu este retinuta in corp, inseamna ca nu ne-am hidratat. Saliva noastra are pH alcalin, iar in momentul in care ajunge in stomac echilibreaza pH-ul stomacului si al sangelui. Aciditatea ridicata a sangelui este legata in mod direct de osteopatie, de diferitele durerii corporale, de artrita,  de atacul de cord, tensiune arteriala crescuta și multe altele.Un alt aspect este legat de confuzia generala legata de consumul de minim de lichide recomandat pe zi. Hidratarea adevarata si autentica se poate realiza doar cu apa, nu alte lichide, deoarece nu exista lichid care sa detina caracteristicile de hidratare ale apei.

Incepe fiecare dimineața cu minim 3 pahare de apa, inainte de a consuma micul dejun.Organele noastre (mai ales dupa orele de odihna) au nevoie primul lucru de hidratare. Poti adauga lamaie. Nu uita ca si aceste pahare se consuma foarte incet, se savureaza.

Nu consuma apa timp de 60-90 de minute dupa ce ai mancat. Medicina ayurvedica sustine ca apa consumata imediat dupa masa sau apa rece este ca o otrava pentru organism.  Singurul lucru pe care il puteți consuma este sucul proaspat stors, iaurtul sau kefir.

Hidrateaza-te cu apa calda (la temperatura camerei). Apa rece nu este recomandata si nici apa cu gheta. Corpul nostru va consuma foarte multa energie pentru a regla temperatura interna. Consumul de apa rece incetineste digestia, ingustează vasele de sange si ingreuneaza hidratarea corpului. Ea este daunatoare pentru organism, iar daca este consumata pentru o perioada lunga de timp creeaza din nou o multime de disfunctii in organism. Apa calda este buna in orice moment.

Cata apa sa consumam? Cu siguranta cantitatea de minim 2L recomandata nu este suficienta. Spre exemplu, in timpul programului de detoxifiere, se consuma pana la 5L -6L de lichide pe zi. Nu uita ca hidratarea este cel mai banal lucru pe care il poti face constant pentru a iti mentine sanatatea – si greutatea mult dorita.  Organismul elimina zilnic apa prin transpiratie, prin urina si chiar prin respirație. Pe langa faptul ca este foarte important sa menti aportul de lichid zilnic, organismul nostru elimina apa din celule oricand consumi cafea, bauturi indulcite, cand faci exercitii fizice sau pur si simplu din cauza mediului. Aici se face o mare confuzie: nu trebuie sa cream confuzia sa bem 2 litri de lichide pe zi, ci avem nevoie 2 l-2,5 l de apa (chiar si 3 l). Nu uita, consumul de apa este personalizat in functie de varsta, in functie de masa corporala, in functie de efortul fizic si mediul in care traim. Pentru a face un fel de personalizare a consumului de apa, medicii centrului nostru recomanda sa inmultim greutatea corporala cu 30 ml. Spre exemplu, un organism ce cantareste 70 kg, ar trebui sa consume 2,1 litri de apă (70 kg x 30). Daca se face efort fizic sau temperatura de afara este ridicata, atunci consumul necesar creste. 

Care este pozitia corecta in care se bea apa?Pozitia corecta ar fi cu picioarele incrucisate sau in sezut total (pe stil oriental), sau macar in sezut in pozitia in care mancam. Explicatia este simpla: organismul absoarbe apa mult mai eficient. 

Pe masura ce vei creste consumul de apa consumat, corpul va fi surprins la inceput si va elimina apa sub forma urinei. Eliminarea ei va cauza pierderea de sodiu, astfel incat pentru fiecare jumatate de litru, recomandam consumul a unui varf de sare (sare de himalaya).Acest tip de sare este cea mai bogata in minerale si alti compusi. Sare de masa, rafinata prin substante chimice, nu este recomandata pentru organism.

Dupa cum poti observa, regulile sunt atat de simple, poate chiar evidente sau intuitive. Dar ele ar putea face o diferenta serioasa in modul in care te simti zilnic si in nivelul de energie pe care il ai. Concluzia? Hidratarea corecta este vitala pentru ca sustine sanatatea celulelor, sporeste capacitatile de energie ale organismului in timp ce scade aciditatea si inflamatia. Rezultatul? Un corp mai tanar, mai sanatos, mai fericit si cu un sistem metabolic functional. 

Am lansat campania Green Friday

Comanda

Surprinde pe cineva drag cu un Voucher Cadou

Comanda