Importanta echilibrului Acid – Alcalin in starea de sanatate

Cea mai importantă idee pe care este bine să o reținem este aceea că un mediu acid încurajează formarea și dezvoltarea fungilor, bacteriilor și celulelor canceroase, pe când într-un mediu alcalin, acestea nu au nici o șansă.

PH înseamnă potențialul de hidrogen și este determinat de prezența ionilor de hidrogen din mediul respectiv.
Scara acidității este marcată de la 0 la 14, 0 fiind cel mai acid și 14 cel mai alcalin.
PH-ul sângelui este de 7,3-7,4 și rămâne constant datorită plămânilor care lucrează în permanență la alcalinizare prin respirație (elimină dioxid și aduc oxigen) și rinichilor care filtrează în continuu.
Celula are un PH de 6,5, ușor acid pentru a favoriza absorbția mineralelor. Această valoare este foarte importantă deoarece dacă PH-ul celulei este prea acid, atunci aceste reacții chimice sunt prea rapide, iar dacă PH-ul este prea alcalin – reacțiile sunt prea lente.

Așa cum am spus și la început, aciditatea încurajează boala.
Atunci când există un aport mare de acid, sângele extrage minerale alcaline din țesuturi pentru compensare, în mod special sodiu, potasiu, calciu și magneziu.
(Cel mai acid element este acidul sulfuric și cel mai alcalin element este calciul.)
Dacă ele nu există în cantități suficiente în dietă sau în stoc, sunt mobilizate de altundeva și pot fi extrase din oase (cum este cazul calciului) sau din mușchi (magneziul).

Cum ne putem da seama dacă suferim de hiperaciditate?

Ea se manifestă sub forma greutății – și acest aspect este interesant, chiar dacă vorbim despre subponderal sau supraponderal, cauza este aceeași – Aciditatea.
Alergiile sunt prezente tot ca o cauza a acidității și ele se pot calma atunci când adoptăm un stil de viață alcalin.
Tulburările de dispoziție precum irascibilitate, nervozitate, agresivitate, în special atunci când apar poftele după anumite alimete, în special cele care conțin zahăr sau făină albă și dezechilibrul neurologic – deficit de atenție, minte încețoșată, lipsă de concentrare.
Candida adoră mediul acid și se dezvoltă într-un mod nesăntos la persoanele care consumă frecvent zahăr, alcool și produse de panificație.

Cum arată o alimentație alcalină?

Accentul se pune pe legume, ele ar trebui să se afle în centrul atenției, să ne îndreptăm atenția spre consumul cât mai mare de legume care aduc un aport imens de nutrienți și vitamine, astfel încât rămâne puțin loc pentru consumul de alimente nesănătoase.

Ierburile aduc beneficii duble. Tot ceea ce este verde este foarte alcalinizant, aduce un aport mare de oxigen în sânge, clorofilă, de altfel este considerată sângele plantelor.
În programul de detox vă bucurați de consumul a 2 shot-uri de grâu pe care noi îl creștem, iar sucul îl obținem prin presare la rece.
Ca și suplimete există Biogreens, produs pus la dispoziție și de către cei de la Zenith. Consumul lui ajută la suplimentarea cantității de verde din alimentație.

Alimetele crude le putem consuma optând pentru salate într-o varietate infinită.
Este important să experimentați combinații și gusturi.
La început, tendința este să credem că dacă eliminăm anumite alimente cu care am fost obișnuiți, nu ne mai rămân prea multe opțiuni. De fapt, avem o multitudine de variante și combinații sănătoase, care așteaptă să fie descoperite.

Proteinele vegetale

Foarte multe persoane se gândesc la carne atunci când este vorba de proteine, fără să știe ca proteinele se pot obține foarte ușor din vegetale precum linte, năut, mazăre, fasole, soia, broccoli. Mai mult decât atât, proteina vegetală se asimilează și cladește masa musculară mult mai bine decât cea animală și avantajul este că nu conține toxine și este mult mai ușor de digerat.

Grăsimile reprezintă un subiect foarte important, mai ales pentru că s-au promovat foarte mult dietele fără grăsimi. Așa cum le spune și numele: Grăsimi ESENȚIALE, ele joacă un rol extrem de important în alimentație și ar trebui să constituie 20% din alimentația zilnică.
Nucile, semințele, avocado, uleiurile de pește sunt toate surse de grăsimi sănătoase.

Apa are cea mai mare importanță pentru a fi și a rămâne sănătoși, iar apa alcalină este și mai bună. În centru folosim aparatul Kangen, care aduce apa la un PH de 9,5.
Apa mai poate fi alcalinizată adăugând lămâie sau bicarbonat.Necesarul de apă se calculează înmulțind greutatea noastră cu 0,3 și se suplimentează dacă facem sport, saune sau în anotimpul cald.

De fiecare dată când ne dorim ca ceva să funcționeze, avem nevoie de un plan.
Această trecere de la un stil de viață nesănătos la un stil de viață alcalin, a fost găndit pe etape.

Prima etapă este cea de tranziție pentru care se alocă 12 săptămâni, perioadă în care începem să înlocuim alimentele nesănătoase, apoi le eliminăm. Câteva exemple de înlocuiri ar fi laptele de vacă, înlocuit cu lapte de migdale, brânza cu tofu, pâinea albă cu pâine integrală, la fel și în cazul orezului și a pastelor. În cazul dulciurilor putem găsi un înlocuitor mai sănătos, apoi să ne rezumăm doar la fructe, apoi excluse și acestea.

A doua etapă este Purificarea, timp de o săptămână. Recomandăm în această etapă programul Master Detox, prin care reuțim într-adevăr o purificare și detoxifiere foarte bune. Mai multe informații pot fi regăsite aici.

În etapa 3 avem o alimentație strict alcalină și ceea ce este important de știut, în cazul în care avem deja simptomele amintite mai sus precum probleme de greutate, insomnie, oboseală cronică, putem să sărim de faza de Tranziție direct la Purificare și dietă strict alcalină.
Recomandarea este de 6 săptămâni, timp în care adăugăm suplimente, inclusiv probiotice.
În cadrul dietei alcaline pe care o pregătim în centru, se respectă selecția alimentelor încât să avem 100% alcalin, fară alergeni, fără zahăr, fără gluten. Structura meselor este: limonadă la ora 8, 10- mic dejun, 12- lapte de migdale, 14- prânz, 16 și 18 suc verde și 20- supă cremă.
Mâncăm doar alimente alcaline în timp ce dieta finală va fi 70-80 % alcalinizantă.

În cea de-a patra etapă și ultima – Întreținerea, putem merge pe 70 sau 80% din dietă alcalină și să adăm întreg spectrul de alimente sănătoase, inclusiv pește, cereale, soia și legume cu amidon. Atenție – zahărul, alimentele fast food și cele are conțin conservanți precum și grăsimile trans, sunt alimente nesănătoase și trebuiesc evitate.

Motivația este extrem de importantă. Factorul psihic cântărește foarte mult atunci când vine vorba de schimbări.
Primul pas este conștientizarea, atunci când observăm și recunoaștem problema, apoi începem să investigăm și să gasim cauza, astfel ajungem la cunoaștere.
Identificăm apoi potențialul nostru de schimbare și aici m-aș opri puțin asupra acestui aspect pentru că fiecare este diferit și este important să își cunoască limitele. Pentru unii, poate este nevoie de mai mult timp pentru o anumită perioadă, sau poate este necesar să treacă mai mult timp pentru a se obișnui cu înlocuirea anumitor alimente. Pentru unii funcționează o abordare drastică prin care elimină complet și dintr-o dată tot ceea ce este nesănătos.
Motivația trebuie hranită în permanență, starea noastră de bine este prioritară și pentru a o atinge trebuie să ne păstrăm concentrarea în momentele dificile.
Dincolo de conștientizare și planificare, trebuie bineînțeles să acționăm. Să ne procurăm și să consumăm alimentele sănătoase după care organsmul nostru tânjește.
Răbdarea este un alt factor cheie pentru că rezultatele nu se văd și se simt imediat. Am ajuns la starea noastră actuală după ani și ani de excese, acum este nevoie să investim aceeași răbdare și pentru redobândirea echilibrului. Acest mod este cel mai sănătos și singurul care ne garantează că nu ne vom întoarce la obiceiurile nesănătoase.
Rezultatele sunt bineînțeles cele mai importante, dar trebuie să ne bucurăm și de reușitele mici, să ne bucurăm de călătorie și de ficare mică îmbunătățire deoarece rezultatul final nu este nimic altceva decât suma fiecărei zile în care noi am investit disciplină pentru a deveni cu adevărat sănătoși.

Cum păstrăm această balanță a unui PH sănătos?

Aerul proaspăt, lumina solară și exercițiul fizic sunt extrem de importante. Aici dorim să subliniem necesitatea de lumină solară și importanța vitaminei D3 atât de necesară în special în sezonul rece.

Un sfat pe care l-am primit și noi și l-am integrat este: Totul este pentru uz, nu pentru abuz. Atâta timp cât suntem cumpătați, știm să savurăm și să ne bucurăm de un anumit aliment, dar cu limite și apoi să revenim la starea de echilibru, nimic rău nu se poate întâmpla.
Emoțiile sunt strâns legate de alimentație. Alimentația este emoție, înseamnă socializare, apropiere de familie, de-asta este atât de important să nu mâncăm atunci când suntem supărați sau nervoși, pentru că transformăm totul în otravă.
Emoții precum invidia, ura, gelozia sunt emoții puternic acide.

Este nevoie să ne îngrijim și de odihnă, prea puțin somn crește aciditatea și prea mult somn, de asemenea, crește aciditatea- este indicat să menținem 7-8 ore de somn/noapte.

Bineînțeles dieta potrivită, bazată pe plante, echilibru acid 20-30% și alcalin 70-80%

A deveni alcalin poate fi un proces tare relaxant și va aduce foarte multă energie pozitivă.

Acest articol a fost scris de Bianca Bordan – Nutriționist și Specialist Detox în cadrul centrului nostru.

Detox, Meditation, then the World

Comanda

Surprinde pe cineva drag cu un Voucher Cadou

Comanda