A fi disciplinat, a avea o rutina este o foarte buna strategie pentru dezvoltarea proprie.

A fi disciplinat, a avea o rutina este o foarte buna strategie pentru dezvoltarea proprie.

Am fost vizitati in centru de profesorul doctor Dumitru Constantin Dulcan, medic neurolog si psihiatru, cercetator in domeniul constiintei. Discutiile cu el sunt fascinante. Asculti cu mare interes cand incepe sa vorbeasca si efectiv uiti de orice notiune a timpului. Una dintre ideile sale este legata de puterea gandului: “Gandul e creator, e cea mai puternica forta din univers”. In acest articol dorim sa vorbim despre aceasta putere creatoare a gandului, despre asumare, iubire fata de sine, acceptare si nu in ultimul rand, despre disciplina.

Disciplina in viziunea noastra este opusul haosului, nu al spontaneitatii. Nu uita ca iti datorezi tie sinceritate si asumare deplina. Trebuie sa te relaxezi, sa te gandescti ca tu cu tine traiesti, ca nu trebuie sa fii asa de exigent cu tine, iar stilul de viata pe care il ai este tot al tau. In momentul in care te accepti si realizezi ca esti cea mai buna versiunea a ta, vei incepe sa faci schimbarile mult dorite. De ce schimbari? Pentru ca ne dorim sa evoluam. Vrem sa devenim o versiunea mai buna a noastra, o versiune care sa asimileze lucurile invatate zi de zi, o versiunea care vrea sa isi gestioneze mai bine emotiile, care vrea mai mult timp pentru momentele ‘me time’, care vrea sa petreaca mai mult timp facand lucruri pentru inima sa. Vei vedea ca poti sa devii exact cine vrei sa fii. Totul tine de proiectia acestor ganduri, insa proiectie realizata cu relaxare si buna dispozitie. A fi disciplinat, a avea o rutina este o foarte buna strategie pentru dezvoltarea proprie, este un pas catre evolutia mult dorita si chiar un pas catre un stil de viata echilibrat si energic.

Schimbarea incepe din interior: atat fizic, cat si psihic.

Raspunsurile sunt in interiorul nostru si au existat de peste 1000 de ani. Una dintre filozofiile care sustine aceasta teorie este cea a budismului. Aceleasi raspunsuri sunt prezente insa si in stiinta moderna, in fizica cuantica, in studiul genelor si al activitatii celulare. Unul dintre filozifii de renume, Wayne Dyer, vorbeste mereu in cartile sale despre energia atractor. Cum functioneaza aceasta energie? Gandeste-te la urmatorul concept al realitatii tale interioare. Gandurile tale sunt cele care iti creeaza realitatea. Felul in care raspunzi la situatiile din viata ta de zi cu zi si la provocari este determinat de modul in care gandesti. Aceste ganduri devin energia pe care o ai in interiorul tau si energia pe care o vei oferi catre exterior. Daca simti manie, este pentru ca ai adunat manie si furie in corpul tau. Precum universul nostru, gandurile tale sunt o forma de energie. Tot ceea ce simti si experimentezi este rezultatul a ceea ce este numita energie atractor. Asta inseamna ca primesti ceea ce ai transmis in lume. Astfel, teoria sa spune ca ceea ce ai atras este ceea ce ai oferit tu altora.

Emotiile negative vin din cauza asteptarilor nerealiste.

Concluzia? O energia acida, atrage energie acida. Cateva dintre gandurile/emotiile acide sunt: furie, ura, rusinea, vina si frica. Aceste emotii nu doar ca te consuma, insa reusesc sa atraga si mai multa energie acida. Schimband gandurile tale interioare in emotii de iubire armonie, bunatate, pace si bucuriei, vei atrage mai multe din cele pozitive. Asemenea, vei putea oferi mai departe din aceste energii pozitive. Aceste frecvente mai mari (emotiile alcaline) iti vor permite sa anulezi automat si sa disipezi energiile inferioare, in acelasi mod in care prezenta luminii face ca intunericul sa dispara.

Este important de inteles ca tu iti creezi propria realitate. Dupa ce vei constientiza acest lucru, felul în care tu privesti lumea se va schimba. Te poti proteja de emotiile negative? Este nevoie de foarte mult exercitiu, insa poti invata sa le stapanesti. Incearca sa nu te implici afectiv intes si sa nu te enervezi. Daca cineva din jurul tau iti greseste, fa un efort si iarta-l, gandeste-te ca poate intr-o zi va intelege si el ceea ce intelegi si traiesti tu in momentul prezent. Iertarea determina pH-ul organismului sa vireze catre unul alcalin, adica favorabil sanatatii. Normal ca vor exista si suferinte ce nu pot fi evitate. Dar e important sa ramai constient si sa intelegi ca fiecare minut de suferinta sau stres in exces ia din viata celulei tale. Toate emotiile negative – stresul, mania, furia, depresia – ne ataca neuronii si pune sistemul imunitar in mare dificultate si ramanem vulnerabili la boli. Acesta este motivul principal pentru care vrem sa ne disciplinam, sa invatam sa ne controlam emotiile, tocmai pentru a prelungi starea de optimism pe care o avem. Gandurile frumoase, sentimentul de speranta, optimism, sunt esentiale pentru orice om si pentru orice ne propunem sa realizam in viata asta: fie ca vrem sa slabim, fie ca vrem sa avansam la job, fie ca vrem sa invatam, fie ca vrem sa fim fericiti. Toate aceste lucruri au fost invatate de la profesorul doctor Dumitru Constantin Dulcan. Recomandam din suflet lecturile sale si asteptam cu drag sa revina in centrul nostru.

A fi disciplinat, a avea o rutină este o foarte buna strategie pentru dezvoltarea proprie.

Indiferent de cat de sanatos este stilul de viata astazi, poti lua masuri specifice pentru a avea mai multa energie si pentru a trai mai linistit si mai impacat cu tine. Indiferent de varsta, poti face alegeri si mai bune in acest moment. Deciziile mici – legate de modul in care mananci, de timpul acordat zilnic pentru miscare, hidratare, somn – conteaza mult mai mult decat crezi. Toate aceste alegeri zilnice iti modeleaza stilul de viata si iti influenteaza nivelul de energie si bunastare. Dorim sa impartasim cateva sfaturi din ceea ce am experimentat noi in tot acest timp:

Creeaza-ti propriul ritual de dimineata. Aloca timp pentru a iti seta tonusul pentru ziua ce urmeaza. Incepe mereu cu acele ganduri de recunostinta. Aloca o jumatate de ora de introspectie si dialog intern, moment in care iti examinezi obiectivele, ii multumesti universului pentru abundenta din viata ta si lucrezi la starea ta de spirit. Acest ritual te va  ajuta sa iti setezi asteptari pozitive pentru ziua abia inceputa. Daca simti ca esti nepriceput incepe simplu: scrie 10 lucruri pentru care esti recunoscator si care te fac fericit. In timp, vei simti cum trebuie sa arate ritualul tau.

Micul dejun. Unii dintre noi sarim peste prima masa a zilei, invacand lipsa timpului. Studiile arata ca micul dejun iti ofera energie, te ajuta sa gandesti si te ajuta sa indeplinesti activitatile cu succes. Include acest nou obicei fara stres, adica nu trebuie sa incepi toate schimbarile in prima zi de luni. Propune-ti sa incluzi un ritual nou in fiecare saptamana. Schimbarile vor functiona si vor intra in rutina ta, doar daca nu sunt un extra motiv de stres pentru organism.

Miscarea. Expertii spun ca miscarea este un antidot excelent pentru intristare si stres. Gaseste o activitate care iti aduce bucurie. Noi recomandam din suflet plimbarea in natura (se face zilnic in centrul nostru). Doar incepe si bucura-te de orice progres pe care il realizezi.

Dieta. In momentul in care ne alegem o mancare, ar trebui sa facem alegerea exact cum i-am recomanda celei mai dragi persoane din viata noastra. Daca am gandi mereu asa, probabil ca am reusi sa facem cele mai sanatoase alegeri.

Somnul. Timpul acordat somnului este o investitie pozitiva pentru sanatatea ta. Din pacate, multi dintre noi nu ii acordam suficienta importanta, din contra, este activitatea la care decidem sa renuntam cel mai rapid cand avem prea multe de facut. Programul zilnic ar trebui sa cuprinda: 8 ore de efort intelectual (munca), 8 ore de odihna activa (plimbare in natura, sport, citit, timp petrecut alaturi de cei dragi) si 8 ore de odihna pasiva (somn).

Organizeaza-te si invata sa faci fata provocarilor tale. Nu amana. Cu cat amani lucrurile mai mult, cu atat acestea vor genera mai multa tensiune si te vei confrunta cu anxietate. Scrie saptamanal o lista a lucrurilor pe care le ai de facut si doar incepe sa le faci, rand pe rand. Seteaza deadline-uri pentru fiecare lucru din lista. Mintea noastra se va disciplineaza si va gasi resursele sa realizeze obiectivele in termenul impus.

Tine un jurnal. Acest ritual iti poate aduce mare bucurie. Pe langa faptul ca scrisul este o forma de exprimare eliberatoare, vei reusi sa fii sincer si  te vei conecta profund cu tine. La final de zi, acorda cateva minute sa iti exprimi emotiile si lectiile invatate in ziua respectiva. Pe langa faptul ca iti asterni frumos memoriile sau cele mai intense trairi, efectiv vei putea vedea cum ai evoluat in timp. Este unul dintre momentele doar pentru tine. In fata jurnalului, te simti liber. El nu te judeca, nu iti da sfaturi, ci este acolo doar pentru tine si te ‘asculta’.

Deschide-ti inima. Cand incepem sa ascultam mai degraba cu inimile decat cu mintea, intreaga noastra lume se schimba si devine mai blanda. Constientizeaza ca esti cea mai grozava versiune a ta. Alege sa iti aloci si tie iubire si intelegere cum faci cu toti cei din jurul tau. Invata sa te susti, sa te apreciezi, sa te uiti la tine cu intelegere si compasiune. Incheiem acest paragraf cu un citat din Micul print: „Limpede nu vezi decat cu inima. Miezul lucrurilor nu poate fi vazut cu ochii.”

Nu uita niciodata ca evolutia ta inseamna sa treci prin stare de disconfort. Atata timp cat accepti, inveti sa iti gestionezi emotiile si mergi cu incredere in fortele proprii, totul devine posibil.

Gandul e creator.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Am lansat campania Green Friday

Comanda

Surprinde pe cineva drag cu un Voucher Cadou

Comanda