Despre hrana sanatoasa si detox de Dana Sota

Pentru mine, a manca sanatos si corect este una din preocuparile principale. Incerc, pe cat posibil, sa aduc organismului meu cele mai bune si “curate” alimente, sa il ascult si sa ii ofer hrana, nu doar mancare.

Asa cum spunea Hipocrate, parintele medicinii, alimentul este medicament, putem sa prevenim si chiar sa vindecam anumite boli, doar prin schimbarea modului in care mancam, in care ne hranim.

In vara am facut o vizita la Atasagon – Detox & Wellbeing Center , un loc pentru detoxifierea trupului, dar si a mintii, un loc de resetare a obieciurilor, de calm si liniste, de reasezat pe traiectorie. De fapt puteti citi, sau… reciti experienta mea de detox aici.

Primul contact a fost cu dna Alina Spinean, medic specialist in diabet, nutritie si boli metabolice, cu care am stat de vorba despre tot ceea ce inseamna detox, cum se abordeaza corect un astfel de program si ce beneficii are, despre cum a luat nastere Atasagon si de ce este unic in Romania.

 

Ne poti explica cum functioneaza procesul de detoxifiere?

Trecem in fiecare zi printr-o multitudine de stari emotionale, desi incercam sa gasim si sa ne mentinem starea de echilibru. Acest stil de viata ne expune zilnic la mii de substante toxice, ce provin din aer, din produsele alimentare, din apa, din produsele de ingrijire, etc. Organismul nostru are o inteligenta naturala proprie de a elimina toxinele, insa toata aceasta incarcatura reprezinta o povara suplimentara in acest proces natural de detoxifieriere. Principala functie a ficatului este de a prelucra aceste substante toxice din corpul nostru, insa acesta poate fi coplesit de cantitatea mare de toxine ce ne inconjoara, ce nu existau cu 100-200 de ani in urma. Organismul sfarseste prin stocarea unora dintre aceste substante chimice (inventate de catre om) in tesuturi, deoarece se va afla in imposibilitatea de a le prelucra si elimina. Exista studii puternice care au demonstrat ca toata aceasta expunere si acumulare a toxinelor chimice poate provoca probleme de sanatate majore. In momentul in care tii post sau faci un repaos digestiv, eliberezi corpul de toxine si ii oferi organismului un start rapid care ajuta toate sistemele sa functioneze mai bine. In timpul programului de detoxifiere cu mese lichide, se elimina orice produs alimentar procesat, iar corpul isi analizeaza propriile sale surse de combustibil intern. In prima faza, corpul analizeaza sursa de zahar stocat (glicogenul), care este utilizat in mod normal in primele 24-36 de ore. Apoi, corpul simte nevoia de combustibil nou si ajunge sa transforme depozitele de grasime, sa descompuna celulele adipoase.

Care sunt beneficiile unui program de detoxifiere?

Printe beneficiile cele mai evidentiate de catre oaspetii nostri pot enumera cresterea nivelului de energie, imbunatatirea abilitatilor de concentrare, imbunatatirea calitatii somnului si aspectul stralucitor al pielii. Bineinteles, scaderea in greutate este beneficiul de care se bucura cei mai multi oaspeti, insa este important de mentionat faptul ca detoxifierea aduce imbunatatiri pe toate organele. Impreuna cu terapiile complementare, programele determina cresterea rezistentei sistemului imunitar, reglarea metabolismul si a sistemul digestiv, chiar ii va permite sangelui sa se curete. Cu ajutorul programului de curatare pot fi indepartate simptomele precum oboseala cronica, confuzia mintala, cearcanele, respiratia si transpiratia urat mirositoare, problemele de digestie, cicatricile sau formatiunile acneice de pe piele. Sunt foarte multe beneficii ale unui program de detoxifiere.

Care este perioada cea mai recomandata pentru un program de detoxifiere?

As spune primavara si toamna. Fiecare oaspete vine cu setul de analize, deci are nevoi si simptome diferite. De asemenea, nivelul de motivatie este foarte important. Daca vei constientiza beneficiile, iti vei asuma programul si nu vei avea dificultati in a-l duce pana la capat. Noi propunem un minim de 4-5 zile de detoxifiere, iar pentru o purificare mai eficace, se recomanda o cura de 7 zile. Oricum, dupa primele zile devii increzator, astfel ca poti ajunge sa tii programul de detox cu sucuri pe o perioda mai lunga de timp, avand rezultate mult mai bune. Programul de detoxifiere necesita o pregatire, o perioada de pre-detox – foarte importanta- de minim 3 zile. In aceasta perioada se elimina alimentele greu de digerat, mancare procesata, bauturile ce contin cofeina, alcoolul, alimentele acide sau proteinele de origine animala. Scopul este pregatirea corpului si detoxifierea treptata. In acest fel poti elimina durerile de cap, ameteala sau starile de greata din timpul programului. In timpul programului, organismul are nevoie de liniste, de momente de respiro, de activitati pentru detox-ul emotional si de un somn odihnitor.Este benefic si sanatos pentru organism sa avem si o zi pe saptamana de repaos digestiv.

Ce sfaturi nutritionale le poti oferi femeilor ocupate care doresc sa duca un stil de viata sanatos si echilibrat?

Exista cateva capcane ce pot fi evitate usor, insa as dori sa includ si cateva sfaturi utile care pot ajuta la introducerea unui stil de viata sanatos si echilibrat.

  • Aloca-ti in fiecare dimineata timp pentru micul dejun. Lipsa de timp a generat un obicei nesanatos: eliminarea micului dejun. Acesta este o masa importanta si esentiala, deoarece iti asigura aportul de energie si este vital pentru concentrarea mentala.
  • Repaosul digestiv intre cina si micul dejun din ziua urmatoare este recomandat a fi intre 12-14 ore.
  • Alege un pranz hranitor. Nu este sanatos sa te infometezi pe parcusul zilei sau sa alegi solutii rapide (sandwich,covrigi, etc). Sunt o multime de optiuni pentru un pranz gustos si sanatos, care nu au ca aliment de baza graul. Acorda-ti timp pentru masa, utilizeaza-ti imaginatia si include cat mai multe legume.
  • Nu te baza pe stimulente precum zaharul si cafeaua pentru a iti asigura energie pe durata zilei. Ele creaza un cerc vicios, care la final de zi te vor determina sa te simti mult mai obosita.
  • Somnul este esential pentru refacere. Este recomandat sa aloci 7 ore/noapte.
  • Ofera-i nutrienti organismului. Alimentele vegetale sunt o mare sursa de vitamine si antioxidanti. Fie ca poti consuma un suc verde sau un avocado, ele ii vor oferi un combustibil sanatos corpului tau, iar in timp vei simti diferenta.
  • Consumul de nuci si fructe este o optiune mult mai buna decat un covrig sau o cafea, atunci cand esti pe graba.
  • Include cat mai multa verdeata (legume) in dieta ta, insa asigura-te ca mananci si suficiente proteine. Consumul de legume iti poate imbunatati starea de sanatate, fiind esentiale in preventie.
  • Stai hidratat! Consuma apa constant pe parcursul zilei.
  • Asigura-ti un stoc de gustari sanatoase, astfel incat sa elimini tentatiile de a manca dulciuri (nu te pedepsi daca ai scapat la dulciuri sau o prajitura). Sentimentul de vina nu este o emotie pozitiva, alcalina sau de sustinere.
  • Sanatatea inseamna echilibru.
    • Include o masa vesela cu prietenii o data pe saptamana. La aceasta masa se poate consuma orice aliment dorit, asezonat insa cu voie buna si un pahar de vin rosu pentru a stimula povestile. Ingredientul cheie al oricarei mese este o atmosfera placuta.
  • Si nu uitati! Your beauty is your lifestyle !Poti citi articolul original aici.

Am lansat campania Green Friday

Comanda

Surprinde pe cineva drag cu un Voucher Cadou

Comanda